Sen körde vi boule med ölburkar tror jag. Och kastade grodor?

Var fan ska jag börja........?

Som vissa av er vet har jag varit på äventyr i leksand sen....när fan var det....

Förra tisdagen var det.
Ett par vänner till mig var där uppe hos deras familj i väntan på deras bröllop som ägde rum i lördags.
Jag stack upp i tisdags för att komma bort från livet, kunna varva ner lite och sen slippa stressen med att komma upp samma dag som bröllopet.

Resan upp var rent ut sagt ett helvette.
Jag hade fått låna en liten opel corsa av en god vän som mer eller mindre är ett vrak. 
I 94 km/h blåste jag igenom diverse småstäder och förbi en jävla massa fartkameror innan jag till sist anlände.

Det var helt underbart att komma ut på landet och känna av lugnet som vi så sällan hinner med i storstaden.
Brudens föräldrar var bland dom skönaste jag någonsin träffat.
Farsan hade ett asgrymt garage där han höll på att bygga en Hot-rod kärra typ.

Hade det inte varit för Brudparet och deras obefintliga intresse för meck hade jag legad där nere varje dag. En pilsner i varsin hand, mina alltså, och tittat på när han svetsat fast någon ascool pryl.

Under dagarna ramlade det in massa folk som också tillhörde familjen. Alla var så trevliga och jag kände mig som hemma. Eller snarare, Jag kände mig hemma!

På kvällarna drack vi några bira för att hålla värmen ute på verandan. Till detta spelade vi "vattenfall" som är ett fint öl-spel. Också detta för att hålla värmen.

På fredagen, dagen innan bröllopet, slussades jag vidare till Brudens syster i en annan by eller vad det kallas. Tydligen skulle det komma fler gäster och då räckte inte sängarna till.
Hon kom och hämtade mig på förmiddagen och informerade mig om att jag blivit bjuden på katt-kalas hemma hos henne.
Hon är en sann djurvän med ett par katter vid namn, (dags för Frasse att glänsa med namn...), shit....
Jo! vänta.... Det var ju nåt star wars namn. ÄH!

Sen hade hon även en hamster? och en råtta. Hamstern hette Wolverine och råttan iRat. Yes!

När vi satt och hade, vad jag trodde var katt-kalas, kom hennes vän över.
NU började katt-kalaset förstår ni.
Damer med kärleksproblem är fan jävligt underhållande. Inte för att själva problemen roar mig, men dom kunde banne mig pladdra på precis hur mycket som helst. Jag kunde sitta där och nicka lite snyggt och lyssna på hur störda alla killar är.
Till deras försvar så försökte dom visserligen låta mig berätta lite, men när jag insåg att jag precis skulle börja berätta om min bil hejdade jag mig illa kvickt och bad dom fortsätta=).

Syster var så jävla skön! Avslappnad, asrolig och grymt trevlig. Med andra ord jävligt lätt att umgås med.
På natten hade jag skitsvårt att sova på grund av Wolverine och hans jävla hamsterhjul, men som sann djurvän lät jag bli att separera hans huvud från resten av kroppen och accepterade det faktum att natten efter skulle bli precis likadan.


Lördagen inleddes med lite chill. Syster sprang omkring och försökte styra alla saker inför bröllopet. Hon skulle vara sån bestman fast för bruden.
En annan satt och försökte jobba på morgonhumöret. Man kan inte vara grinig som gäst så det var bara att bita ihop.

När hon dragit satt jag kvar och hade skit tråkigt. Spelade lite trummor på ett sånt där Rock Band-set. Ej inkopplat dessutom.
När jag efter ett par timmar lyckats få på mig kostymen spenderade jag resterande timme med att rensa den från katthår och diverse tussar.

Sen bar det av mot Kyrkan!
För första gången såg jag brudparet uppklädda och det var knappt att jag kände igen dom när orgeln började låta.
Prästen började snacka och innan jag visste ordet av stod vi utanför kyrkan och mulade brudparet med ris.
Det var kul :)

Nu skulle det bli fest, och vilken fest det skulle bli, skulle det? Ja det skulle det, det skulle det..saru?

Pengarna plockades fram och pilsnern hälldes ner illa kvickt. Jag hade nämnligen tjuvlyssnat när ölansvarige babblat något om att ölen inte skulle räcka till.

Här är det några minnesluckor. Jag VET att jag inte drack så jävla mycket. Mindre än vanligt tror jag.
Så det är lite konstigt att jag bara kan återge ca 1 timme av festen. Visst tyckte jag att den var lite kort, men från middagen tills att vi åkte hem borde nog varit längre än så.
Några saker hann jag med iaf.

Dricka pils, Check
Äta skitgod mat, Check
Skratta, Check
Prata, Check
Dricka pils själv, Check
Spela fotboll? Check
Sjunga singstar, Check
Dricka bira, Check

Ah det är väl typ det.

När jag, Syster och hennes vän som agerade svart-taxi på kvällen kommit hem kastade sig syster i säng varpå jag och vän gick på en promenad.
På något vänster hamnade vi inne i en hage och jag klev ner i nåt skit, av bruna skon att döma.

Sen körde vi boule med ölburkar tror jag. Och kastade grodor?

Min interna klocka hade stannat någongång under kvällen så jag har ingen uppfattning om när vi kom tillbaka eller så.
Allt jag vet är att jag inte sov så mycket som jag borde, så när det var dags att gå upp och åka bort till lokalen för att bistå med lite städkunskaper ville jag bara placera min hals utmed närmsta järnväg och hoppas på det bästa.
Frasse på morgonen är något världen klarar sig bäst utan.
Jag hoppas att jag inte gjorde bort mig bara!

När vi hade städat lite åkte vi hem igen och hade en liten bakiseftermiddag. Vi kollade på Napoleon Dynamite och hon bjöd på fläsk och pommes med bea...Gooott.

Efter att ha tackat så mycket för den goda maten, det trevliga sällskapet och den sköna madrassen tog jag mitt pick och pack, fyllde bilen med skräp, och påbörjade min resa mot ursprunget.
Jag tror jag somnade femtioelva gånger i den där jävla bilen innan jag ens kommít ut ur byn och insåg snabbt att jag hade två val.
Antingen vända och be på mina bara knän att få stanna en natt till eller vrida på stereon på max och sjunga hela vägen hem.
Jag hade gärna valt alternativ ett men ville inte vara i vägen nå mer så jag krämade på, vevade ner rutan, gasade upp i 120 och tvärskrek i två timmar.
När jag kom fram hade jag så inihelvette ont i halsen så jag trodde jag skulle bli sängliggandes i 3 veckor framöver......
Tills jag såg att jag hade bira med mig.
Allt jag behövde göra var att försiktigt öppna en och omsorgsfullt hälla ner den i strupen.

Öl är fan i mig gott.


Tack alla som tagit hand om mig i veckan. Jag ska komma på något sätt att gottgöra er allihopa!

puh... Nog fan dricker man bira igen.... En måndag till och med. Om 10 min är det tisdag.
Det lär väl bli så att jag dricker, nej jag menar flyttar upp till leksand så småningom.
Visst var jag sugen på pilsner där uppe också, men det fanns bättre saker att göra helt enkelt.

Landet är bra för själen!


/Sir Frasse!

Kommentarer
Postat av: Bruden

Du Frassse? Vet du att du är helt underbar själv? Att man blir välkomnad i vår familj innebär nämligen det. Det har varit en superkul vecka, hoppas vi gör om det nästa år (fast då gifter inte vi oss, men vi kan nog ordna rolig fest iaf). Kram, och ha så skoj i götet:)

2009-07-28 @ 10:20:32
Postat av: Systern

hah du skulle bett på dina bara knän, nu får jag nästan dåligt samvete av att du fick lov att åka hem! Sicken tur att du inte blev skadad iaf! Då hade jag haft dåligt samvete... Men som sagt, ett riktigt kattkalas blir av nästa år, med lite mindre killproblem förhoppningsvis.. ;)

2009-07-28 @ 10:49:37
Postat av: Systern

och dom heter Leia och Lilo ;)

2009-07-28 @ 10:50:32
Postat av: Sir Frasse!

Har ni hittat hit? B-)



Där det är festligheter kan ni räkna med mig!!



Vafan ska jag kommentera så mycket?:P



shit, Brud; Tack så mycket=)

Syster; Hälsa leia och Lilo!!!!!

2009-07-28 @ 11:18:25
URL: http://hjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0