Nu går vi vidare...

Nu blev det ett sånt där glapp igen. Jag försökte få fram ett inlägg varje dag men nu har jag varit lite upptagen i några dagar så ni fick bli lidande.

I fredags hade jag inget speciellt planerat. Tanken var väl att åka förbi IKEA efter jobbet och införskaffa lite förnödenheter som gardiner och liknande. Jag tog mig visserligen dit men lusten försvann ganska snabbt när jag väl passerat svängdörrarna.
Efter ett relativt snabbt besök, i IKEA-mått mätt, bar det av hem till mig med Fröken som sällskap.
Väl hemma ville jag få upp gardinerna så fort som möjligt men hon hade andra planer.
Jag citerar; "Sluta vara så tråkig. Sätt på filmen"...

Tråkig? Jag trodde damer älskade att pyssla med gardiner och skit. Tydligen var jag helt fel ute...Eller så är hon helt enkelt ingen dam.
Filmen i fråga var Twilight, en film som blivit jävligt populär sen den hade premiär.
Men efter att ha sett skiten förstår jag inte varför folk är så galna i den som dom faktiskt är.
Världens klenaste handling kombinerat med några av världens sämsta skådespelare gör att den får 1 av 10 blåbär av mig.

Nu går vi vidare.
Fredagen bjöd tyvärr inte på någon öl men det gjorde inte så mycket. Lördagen var ägnad åt just det.
Jag vaknade någongång vid lunch av ett samtal från Kovack. Han tjatade om att jag skulle komma över så fort jag blivit klar så jag skred till verk. Körde en turbo-dusch och hoppade i kläderna medans han satt utanför i bilen och väntade.
Väl hemma hos honom öppnades ölen direkt. Till det valde vi nya Terminatorfilmen, vad den nu hette.
Den var av samma kaliber som Twiligt tyvärr. Klen handling men något bättre skådespelare och en herrans massa effekter gör att den får 3 av 10 blåbär.

Det som var bra med mitt besök hos Kovack jämfört med dom senaste var att båda drack pilsner ordentligt.
Efter att musiken sattes på ökade även tempot på intaget och efter någon timme ringde det folk och party var ett faktum.
Vi hamnade hos några av hans vänner och hade det allmänt trevligt. Drack lite öl och diskuterade vem som hade legat med vems morsa och så vidare.
När sällskapet var på väg ut smet jag och Kovack iväg till S-grillen och fyllde på magarna med ett par kebabrullar var. Det satte fart på systemet vill jag lova. Toknödig och lite halvslirig gick vi bort till Kovacks dam som var på kalas hos en bekant, inte långt ifrån grillen.
Vi gled in lite snyggt och där möttes vi av ett trevligt gäng som var i full färd med att hinka vin och prata om vardagliga problem.
Jag kände mig lite utanför på grund av en mängd faktorer men svalde några klunkar och försökte anpassa mig.
Det gick över förväntan och jag hoppas jag gjorde ett bra intryck på sällskapet.
Tyvärr blev besöket kortvarigt och innan jag visste ordet av var jag på väg hem.
Svinkallt och med fotbollar som fötter vandrade jag genom Sundbyberg. Funderade på massa prylar och njöt av tillvaron, typ.
Bad till gud om att bli nedslagen eller något liknande men utan resultat.
Nu har jag provat han några gånger men har inte kommit fram till vad hans uppgift egentligen är.
Kanske är det så att han inte känner för att hjälpa mig helt enkelt.

Jag slocknade direkt när jag landade i sängen och vaknade lite sent i förmiddags. Stack iväg till Stinsen och köpte på mig ytterligare förnödenheter. Lite gardiner, lakan, dukar och skit. Grymt!

Nu får det snart räcka med prylar till hemmet. Bilen måste få lite kärlek också.
Ser fram emot första snöfallet så jag kan få förena nytta med nöje!

SKRIVKRAMP!''

puss<3

/Sir Frasse!


Kommentarer
Postat av: jen

gardiner ä bra

2009-11-02 @ 06:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0