Från oss alla till er alla, en riktigt stor tjur.

Hur ser man skillnad på en struts? Den varken går...

God kväll!

I sedvanlig ordning sitter jag här, på tok för sent, och försöker tränga bort sömnen.
Folk på jobbet börjar undra varför jag är så jävla trött varje gång vi träffas för att ha lunch.
För inte alls så länge sen kunde jag skylla på massa roliga anledningar men nu gäller inte dom längre.
Istället sitter jag och försöker komma på bra bortförklaringar i stil med, " jag var över till grannen och passade deras brevinkast medans dom var på semester", men börjar nu inse att det kanske är dags att styra upp saker och ting.
Varför jag är ute och ränner hela kvällarna vet vi ju alla svaret på. Jag är borta så länge det går tills ögonen lägger av men sen när jag kommer hem ska det ändå pressas in i det sista. Ni tycker säkert att det är jävligt onödigt och jag är väl tvungen att hålla med.
Jag vill bara inte att dagarna ska gå för fort och kan jag då göra något åt saken så är väl det värt att köra på?
Visserligen händer det inte så mycket när jag väl kommit innanför dörren men då finns det en massa tid för omformatering och skit på hjärnkontoret. Det underlättar inför nästkommande dag när jag ska försöka vara glad och trevlig mot mina kollegor. Tyvärr ställer sömnbristen till det på den fronten men ingen är väl perfekt?

Det har varit en massa stök på sistone men nu börjar det lida mot sitt slut. Det tar lite tid men när man inte vill veta av förändringar i tillvaron gör man gärna allt för att undvika det. 
Det känns bara som om man står i sin grav och skyfflar runt jorden istället för att gräva färdigt.
Oavsett vad så kommer det bli bra och det är huvudsaken. Så fort vi kliver in i December och snön visar sig kommer jag styra på vanligt vis!

Med julölen i högsta hugg, en näve pepparkaksdeg och ett gäng ljusstakar ska jag erövra Ör och dess invånare.
Ser fram emot att få rasta snöskotern också. Och kanske leta på en sliten 240 så man kan göra gatorna osäkra i Sundbyberg.

Det är livet det....

Verkligheten ser annorlunda ut.. Den är kantad av John Blund och skrivkramp!

Från oss alla till er alla, en riktigt stor tjur.

/Sir Frasse!




Kommentarer
Postat av: kollegan som alltid läser bloggen

sömnbrist suger, jag har piller om du behöver;)

2009-11-10 @ 05:34:38
Postat av: trogen läsare

vilken jäääävla grym blogg

2009-11-11 @ 19:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0